24 minus

Brrr, det är svinkallt ute! Tur att jag är inne=)
Har varit svinkallt hela dagen, 19 minus mitt på dagen. Jag och Thea trotsade kylan och klädde oss varmt och gick upp till affären. Behövde handla lite cocosfett så vi kunde göra ischoklad=)

Bak har stått på schemat här hemma idag. Började lite smått igår kväll och slängde ihop lite lussebullar med madelmassa i samt en pepparkaksdeg. Idag har vi gjort ischoklad och knäck. Benjamin och Cassandra gjorde lite pepperkakor när dom kom hem från skolan och sen nu på kväkken så pyntade vi pepparkakshuset.

Thea är verkligen överallt och ingenstanns! Vi har tjafs hela dagarna hon och jag om vart man får vara och inte vara. Men hon verkar inte bry sig det minsta. Hon tror att hon ska få som hon vill om hon lägger sig på golvet och grinar en skvätt. Men nej nej, det får hon inte! Och skulle hon lyckas göra något hon inte får så avslöjar hon sig själv så snart hon gjort det, tex klättrat upp på köksbordet. För hon skrattar och är överlycklig över sitt lilla hyss! Hmm, vad gör man med ett sådant här barn? Hon suger ur min energi! Det är tur hon är söt=) Det är ju inte heller alltid som Benjamin eller Cassandra får vara med henne. Thea kan verkligen bli skitsne på dom ibland när dom bara visar sig för henne. Då går den lilla damen fram till dom och gapar lite surt innan hon sen sekunden efter vänder om och trippar runt lite på tå som en söt liten prinsessa. Är det det som kallas skitzo?=) Haha=)
Tänk om jag hade haft Thea som första barn. Vad avskräkt jag skulle ha blivit=)
Nä, hon kan vara go hon med såklart. Men väldigt många hyss har den lilla damen.

Idag när Benjamin och Cassandra la ner hela sin själ i sitt pepparkaksbak så var Thea där igen och busade. Hade ställt en plåt med pepparkaor på spisen medans vi väntade på att ugnen skulle bli varm. När jag ska titta till ugnen så står Thea där på en stol och äter upp deras ogräddade pepparkakor som låg på plåten. Hmm...hon var lycklig och tyckte det var mums iaf! Benjamin var inte lika glad han.
Och sekunden efter det satt hon i diskhon och lekte. Tur det inte var någon disk däri!












Igår när jag kom ut i köket så hade Thea snott en banan från fruktskålen som hon satt och åt bordet. Inte så att hon kan skala en banan precis, så hon åt den som en majskolv och spottade ut skalet på bordet och åt bananen. *Suck*
När pappa var här i söndags så upptäckte han att det var någon som tagit en tugga från ett äpple. Undra vem den någon kan ha varit. Thea!
Och när man ska tvätta så måste man vara skitsnabb eller helt ensam inne i tvättstugan. Helt ensam från henne iaf! Hade lagt in ett vitt pallöverdrag som skulle tvättas på 40 grader. När jag häller i sköljmedlet så knäpper det till. Då har Thea startar maskinen på 95 grader!! Hon kan den lilla donnan. Såklart att jag såg att hon var där, men inte trodde jag att hon kunde vrida på knappen och starta maskinen.


Kommentarer
Postat av: nathalie

Haha, söta bilder!

Hon verkar vara en riktig busunge! :)



God natt och sov så gott, hoppas du mår bättre i morgon! Puss

2010-12-01 @ 22:26:59
URL: http://livetsomnathaliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0