Host Host

Så låter det från min övervåning. Lilla Thea som hostar när hon sover.
Hon blir bara varmare och varmare den lilla damen. I morse hade hon 38,2, sen efter lunchen hade hon 38,8,
vid 16 tiden var den 39,6. Då gav jag henne alvedon eftersom hon huttrade, var blå om händer, fötter och sina små läppar. Vid 17 tempade jag henne igen för o se om alvedonen hade hjälpt...nej nej. 39,7 hade hon då. Hon låg i soffan och bara...låg liksom. Dom som träffat Thea VET att det INTE är likt henne att vara still för en sekund. Men där låg hon alltså, i över en timma och kollade på tv och lite på sin nalle. Inte ett ord sa hon, inget gnäll och ingenting. Sen orkade hon med ett leende när Jonas kom hem och hon satt med oss vid middagsbordet.
Efter middagen låg hon återigen i soffan och bara låg. Tempade henne vid 19 tiden(innan hon skulle sova) och då hade den stigit lite till, då hade hon 39,8. Gav henne lite flytande ipren medans hon låg o sov i min famn.
Hoppas hon blir bättre snart! Blev lite rädd när jag såg att hon var blå. Man blir liksom inte bara blå rakt upp och ned! Ringde till sjukvårdsupplysningen efter hon slutat huttra och när hennes färg hade börjat komma tillbaka. Dom tyckte såklart att vi skulle åka in med henne, eftersom det kan tyda på dålig syretillförsel. Men vi har inte åkt in med henne. Avvaktar och ser hur natten blir och även hur hon verkar må imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0