Härliga Höst

Helt underbart väder ute! Strålande sol, lagom kallt och frost på dom skuggiga platserna även fast kl är mitt på dagen=)
Jag hade sovmrgon imorse igen. Lyckligt lottad=) Vaknade vid strax efter 6 av barnen, men sen halvsov jag till halv nio. Riktigt skönt va det=)

Igår åkte vi hela familjen till Hårsbäcksdalen och grillade korv. Vi åkte med två till familjer från gården så totalt blev vi 10 barn och 4 vuxna. Sen kom min pappa dit också en liten stund innan det var dags att åka hem. Blev rätt kallt att vara där. Bara 4 grader ute då och ingen sol där vi var. Men det var supermysigt iaf.
När vi kom hem så slängde jag ihop en potatisgratäng och till det åt vi kött och sås. Pappa åkte hem vid 19 tiden och efter det la jag en trött Thea och dom andra barnen åt sitt lördagsgodis.
Vid 20 låg alla barnen i säng och det var så skönt. Gjorde inget igår på kvällen, men tystnaden som var gjorde att man samlade på sig massor med energi för den här dagen.

Jag, Benjamin, Cassandra och Thea tog en promenad på förmiddagen. Skulle till affären och köpa cola åt Jonas. På vägen dit så frågade Benjamin om han fick leka med Elias så han ringde dit och frågade. Det var helt ok för dom så jag och tjejerna gick dit och lämnade han. Ska hämta han igen på eftermiddagen någongång.

Nu ska jag lägga in bilder från gårdagen på datorn, blev det någonbra kan jag lägga upp dom här.

Må så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0