Onsdag

Onsdag idag. En rätt tråkig onsdag om man tittar på vädret=(
Har inga planer alls för dagen, mer än det dagliga plockandet. Benjamin och Cassandra har precis gått iväg till skolan. Idag är första gången Cassandra får gå själv till skolan. Eller själv är hon ju inte helt eftersom Benjamin är med. Jag har alltid gått med annars och jag tror att jag är den enda föräldern som gjort det också. Men jag tycker det är lite otäckt med vägen vid skolan som dom ska korsa, alla skolbussar åker ju där. Men det ska nog gå bra=)
Lite hönsig som jag är så tänker jag ringa till sexårs om ett tag för att kolla så dom kommit fram ordentligt.

Igår på eftermiddagen tog vi det bara lungt här hemma. Benjamin och Cassandra hade tandläkartid kl 17, sp Jonas åkte dit med dom. Sen åt dom korv till middag när dom var inne i stan. När dom kom hem sprang jag upp till Niklas och Bella en stund innan det var dags för mig att gå hem och lägga barnen. Jonas drog iväg på träning när barnen la sig och jag satte mig och skrev ett Jämförelsematerial som ska skickas in till hyresnämnden. Min familj ihop med Niklas och Bella kom fram till att vi som hyresgäster kankse ska skriva ett sådant nu när hyresnämnden ska besluta vilka hyror som ska gälla här i vårt område. Känndes som det blev ett bra brev och jag valde att jämföra vårt område med ett som ligger i Hummelsta. Tydligen måste jämförelselägenheten ägas och förvaltas av det kommunala bostadsföretaget, så därför fick det bli det i Hummelsta, det ägs ju av EHB.
Vi får se vart det leder, men nu har ju iaf hyresnämnden fått in vad vi som hyresgäster tycker.

Thea igår kväll när jag lagade middag. Hon var skapligt trött=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0